Monday monday what a day..

Hej alla, om ni nu är några?

 

Denna dag var då en måndag, jag gillar måndagar. Börjar skapligt och har roliga lektioner. Så måndag är ingen jobbig dag som det är för vissa. Har ju favorit läraren på måndagar i två lektioner. Han är en bra lärare! Han visar hänsyn till oss om det är något problem, visar respekt och lär ut bra. På min skola är linjen mellan lärare och elev nästan genomskinlig. Man är typ "kompisar" med dom. Dom kan komma och sätta sig ner snacka med en om man inte gör något. Man får en helt enkelt en annan kontakt än när man går på en stor skola. Vi är ju bara mellan 80-90 elever på skolan jag går på nu. Jag gick på Folkungaskolan 7-9 här i Linköping. Det är en stor skola, dom har årskurs 4- till studenten. Visst man fick lite bättre kontakt med vissa lärare där. Men direkt efter lektionen så försvann lärarna till lärarrummet och så sågs dom inte till mer. Här har dom sina ”rum” bland oss elever. Dom har ingen direkt plats där dom sitter, dom är lite var som. Det gillar jag, det känns inte så skolaktigt :)

 

Hade ett tal idag i svenskaC, skulle ha haft det förra måndagen men var så sjukt äckligt nervös så

klarade inte av det. Jag har skrivit ett tal om självkänsla,självskadebeteende,stress,uppmärksamhet.

Min lärare tyckte det var jättebra och dom jag hade läst det för innan idag tycker det är jättebra. Lägger kanske upp det här sen :)

 

Funderar på att gå och tvätta bort sminket och mysa ner framför en film. Jag gör nog det, eller fan! Kom på att jag måste plugg så jag, tvättar bort sminket,pluggar och sen myser jag ner mig framför en film. Det låter fin fint ! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0